17 märts, 2013

Pärnu Postimees: Alen Veziko armastab oma muusikat (15.03.13)

Alen Veziko kasutas oma värskel akustilisel 
plaadil ainult naturaalseid pille.
Foto: Ants Liigus

 Täna õhtul esitleb Pärnu Ammende villas oma kolmandat albumit “Ei ole öeldud tuulde” Tartu muusik Alen Veziko (33), kes koondas kogumikustiilis plaadile läbilõike oma muusikukarjäärist.

“Sõbrad on öelnud, et see plaat on kõige rohkem minu moodi ja väga minulik,” ütles Veziko usutluses Pärnu Postimehele. “Tegu on akustilise stuudioalbumiga, millel on palju pärismuusikat. Kasutasin tšellot, viiulit, saksofoni, akordioni. See teeb plaadi minu jaoks eriliseks.”

Plaadil olevast 13 loost üheksa on Veziko enda kirjutatud ja neli pärineb kaasautoreilt.

Plaadi edu üllatas

“Võtan plaadil kokku oma senise kontserttegevuse,” rääkis muusik. “Plaadil on üks päris uus lugu, mis valmis vahetult enne plaadi tehasesse saatmist, aga on lugusid 18 aasta tagantki. On kaks duetti Luisa Värgi ja üks Rosanna Lintsiga, kuid plaadiesitlustel laulan neid üksi.”

Veziko meenutas, et heliketta “Ei ole öeldud tuulde” idee tekkis tal siis, kui mitmed tuttavad soovisid taaskuulata tema esitatavat pala “Vala veini”. “Mitmed tuttavad küsisid selle laulu kohta, aga kahjuks ei mahtunud see mu eelmisele plaadile,” nentis Veziko. “Nii otsustasingi teha plaadi lugudega, mida olen aja jooksul kõige enam esitanud.”

Nii kõlavad “Vala veini” kõrval uuel plaadil veel niisugused lood nagu “Valgusfoorid”, “Eilne päev”, “Ei ole öeldud lihtsalt tuulde”, “Vastu müüri” jmt.

“Huvi kontsertide vastu on olnud suur,” kinnitas Veziko. “See on uskumatu, kui edukas on plaat olnud. Oleme saanud head vastukaja, kõik kontserdid on siiani väga hästi vastu võetud ja inimesed on kontserdi lõppedes ikka püsti tõusnud. Olen sellise edu üle üllatunud.”

Veziko sai muusikupisiku kodust, sest tema ema töötab teatris lauljana ja laule on kirjutanud mehe isagi. “Kogu oma noorukiea olen olnud teatriga seotud, sealt ilmselt muusikupisiku saingi. Teatrikeskkond on mulle palju andnud,” kinnitas Veziko, kes on õppinud ka Tartu lastemuusika- ja Elleri nimelises muusikakoolis. Ta mängib klaverit ja kitarri.

Eelistab oma muusikat

Kuigi vanemad on musikaalsed, Veziko oma isa kirjutatud laule esitanud ei ole.

“Mulle meeldivad enda kirjutatud laulud, suhestumine nendega on parem,” põhjendas ta. “Tunnen end laval oma muusikat esitades paremini kui kellegi teise oma. Raske on leida võõrast laulu, mis mind kõnetaks.”

Muid projekte Vezikol praegu pooleli ei ole ja lähitulevikus soovib ta sootuks puhata.

“Plaadi tegemine on võtnud alates novembrist kogu mu aja ja millekski muuks ei ole mahti saanud,” rääkis Veziko. “Tahaks veidi puhata ja suvel jätkame plaadi tutvustuskontsertidega. Kindlasti tuleme Pärnusse tagasi.”

Nii ei näinud meest tänavugi konkursil “Eesti laul”.

“Peab olema lugu, mis sobiks sellesse konteksti,” rääkis Veziko Õhtulehele. “Teine asi on see, et minu helikäekiri on liiga pikk selle kolme minuti jaoks. Ma ei suuda mahutada sinna oma asju ja mõtteid. Kui leian laulu, mis sobib, siis ma kindlasti lähen.”

Veziko on kindel, et „Eurovisiooni“ muusika on enamjaolt siiski mainstream, erandiks oli vaid 2006. aasta soomlaste Lordi. Ometi usub laulik, et „Eurovisioonil“ tagab edu just eripärasus.

Tänasel Pärnu kontserdil esitab Veziko vaid värske albumi muusikat. Teda saadavad kontserdil Eduards Glotovs kontrabassil ja akustilisel bassil ning Priit Sootla klahvpillidel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar