05 märts, 2013

Alen Veziko :”Iga lugu on sellele plaadile saanud oma põhjusega “

Alen Veziko
Foto: Eduards Glotovs

Jaan-Ivo Lukas 

Tartlasest muusiku Alen Veziko loomingu senised austajad ja needki, kes seda tundma õppida soovivad, saavad erinevates paikades toimuvatel kontsertitel kaasa elada tema akustilise albumi “Ei ole öeldud tuulde” presentatsioonile.

Plaadilt võib kuulda Veziko stiilile iseloomulikku meloodiat ja tekste, kuid samas ei puudu ka üllatused. Esitluskontserdil toimub esmakordselt Eesti popmuusika ajaloos Aleni ja lauljatar Rosanna Lintsi duett kontserdipubliku ees.

Kui kaua on kestnud ettevalmistustööd akustilise plaadi valmimiseks ja kui keeruline on olnud plaadile lugusid valida?

Ettevalmistused plaadi salvestamiseks algasid juba suve lõpus, kuid stuudiosse tulime novembris. Detsember tähendas minu jaoks palju esinemisi, mistõttu stuudiosse väga sageli ei jõudnud, alates jaanuarist kuni veebruari viimaste päevadeni olen stuudios sisuliselt elanud. Lugude valimine on olnud üsna lihtne. See plaat koosneb kontserditel esitatavate laulude paremikust. Mõned laulud jätsin nimekirjast teadlikult välja, tulevikku ootama, nö. seemneks.

Mitu lugu plaadil on ja kas mõnes neist leidub ka teie kui muusiku moto?

Plaadil on kolmteist laulu ja ma olen valinud sellele plaadile laulud, millel minu jaoks on olemas sõnum ja mõte. Nagu ütleb plaadi pealkiri “Ei ole öeldud tuulde”, pole sellel plaadil kõlavad lood juhuslikud ja on siia valitud mingi põhjusega.

Mille poolest võib seda plaati pidada eriliseks ja ainulaadseks?

Minu jaoks on suurim muutus ja erinevus üldises kõlapildis ja instrumentide valikus. Kasutan esimest korda elus selliseid instrumente nagu saksofon ja akordion. Kõik pillid on mängitud naturaalselt.
Alen Veziko
Foto: Eduards Glotovs

Kas seoses plaadiga valmistate oma sümpaatsetele kuulajatele ja fännidele ka mõne üllatuse või saab kuulata loomingut, millega juba on harjutud?

Väike üllatusmoment peab asjal ikka juures olema. Seekord on selleks lauluks “Hommikupoole ööd” uues versioonis. Klubiremixi ja vilistavate kitarride kõrvale tegime koos C-Jam`iga sellest laulust hoopis midagi teistsugust. See on nagu sõõm värsket õhku sellel plaadil.

Kuidas valiti välja kohad, kus toimuvad plaadi esitluskontserdid, kas rääkisite selles ka ise kaasa ?

Minu soov oli, et kui esitlus toimub Tallinnas, siis peab selleks kohaks olema KUMU, kuna see plaat oma olemuselt sobib minu arvates sellesse keskkonda. Tartu Athena keskus on minu jaoks nagu kodulava, olen seal palju esinenud ja tunnen ennast seal hästi. Vihula mõis on Eesti kõige paremini taastatud mõisakompleks väga hea saaliga. Pärnu Ammende villa, Mooste mõis ja Taagepera loss on minule ammu teada-tuntud kohad, Taageperas on pildistatud ka selle albumi pildid. Tulge kontserdile ja vaadake, kas leiate need kohad lossis üles.

Kahel presentatsioonikontserdil esineb ka Rosanna Lints. Kas olete Rosanna Lintsiga ka varem koos esinenud ja kas tema esinemine presentatsioonil on teadlik valik?

Võib-olla on provokatiivne seda öelda aga ma ei ole Rosannat kunagi silmast silma näinud, kuigi sellel plaadil on temaga lauldud duett. Tänapäeva tehnika ja interaktiivne ajastu võimaldab töötada samaaegselt kahes linnas, riigis või kontinendil. Me kohtume reaalselt alles proovides. Minu jaoks on tegemist väga sümpaatse lauljatariga ja mulle on meeldinud tema esinemised, mida ma olen teles näinud ja tema salvestatud lood, mida raadiotes mängitakse.

Alen Veziko
Foto: Eduards Glotovs
Kas olete ka kõigi plaadil kõlavate laulude helilooja ja sõnade autor?

Plaadil on neli laulu, mis on kirjutatud teiste muusikute poolt. Neist olulisim on Jaan Söödi ja Üllar Saaremäe poolt loodud “Vala veini”. Laul, mis on mind saatnud viimased 5 aastat. Ülejäänud lood on minu kirjutatud.

Kas te olete kirjutanud laule ka mõnes võõrkeeles?

Olen kirjutanud inglisekeelseid lugusid aga Eestimaal peab laulma eesti keeles, seega pole neid väga laialt avalikustanud. Võib-olla tulevikus.

Kuivõrd tekib pärast  plaadi esitluskontserte teatud pingelangus või mõtlete uutele loomingulistele plaanidele?

Pärast seda pikka ja väsitavat perioodi tahan korraks aja maha võtta. Sõidan ilmselt Eestist ära, kuhugile päikese kätte. Võtan aja maha, et olla oma sõprade ja perekonnaga. Kui ausalt olla, siis on stuudios töötamine ikkagi selline periood, kus sotsiaalseteks tegevusteks aega ei jää.

 Te elate Tartus, mida see teie kui muusiku jaoks tähendab?

Elada Tartus tähendab sisuliselt sama, mis elada Tallinnas või Pärnus. Muusikud sõidavad väga palju Eestimaal ringi. Ega seal suurt vahet ei ole, millisest Eestimaa otsast sõitu alustada. Mulle meeldib Tartu kuna see on kompaktne ja väga roheline linn.

Allikad: GoodNews

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar